Korzystne dla organizmu bakterie jogurtowe

Jogurty oprócz dobrego źródła białka, wapnia oraz witaminy D zawierają bardzo dużo innych cenionych właściwości dla ludzkiego organizmu. Dlatego też są bardzo korzystnym źródłem składników odżywczych zarówno dla dzieci, jak i dla dorosłych.

Bakterie jogurtowe – dlaczego są dobre dla organizmu?

dobre bakterie jogurtowe

Oprócz wielu witamin oraz mikroelementów jogurty i wiele przetworów mlecznych (takich jak chociażby kefiry) zawierają jeszcze jedną ważną zaletę. Przede wszystkim pomagają poprawić florę bakteryjną w jelitach – sprzyja to między innymi lepszemu trawieniu. Wszystko to dzięki temu, że jogurty zawierają dobre bakterie jogurtowe. Dodatkowo jogurty pobudzają system odpornościowy do obrony przed wirusami oraz infekcjami. Ograniczają także namnażanie się wszelkich chorobotwórczych bakterii, a także grzybów oraz wirusów – przyczepiają się do ścianek jelit i układu pokarmowego, nie dopuszczając do nich niekorzystnych dla organizmu bakterii. Dodatkowo dobre bakterie jogurtowe poprawiają trawienie białek oraz tłuszczów. W dużym stopniu przyczyniają się również do poprawy wchłaniania między innymi fosforu oraz żelaza, a także syntezy wielu ważnych dla prawidłowego funkcjonowania ludzkiego organizmu witamin. Wskazaniem do większego włączenia jogurtów do diety jest przede wszystkim antybiotykoterapia, zatrucia pokarmowe z wymiotami i przewlekłą biegunką, a także zmiana kuchni – na przykład podczas podróży.

Wszystko zalety jogurtów sprawiają, że warto włączyć je do swojej codziennej diety. Są świetnym pomysłem na śniadania albo na kolacje. Wystarczy do nich dodać ulubione owocowe czy inne dodatki – płatki zbożowe, rodzynki czy suszone owocowe i już jest gotowy smaczny, zdrowy i przede wszystkim bardzo pożywny posiłek, który gwarantuje duży zastrzyk energii oraz witalności.